Câștigătorii programului de granturi SuperCoders 2025

/
Câștigătorii programului de granturi SuperCoders 2025

Concursul de robotică SuperCoders 2025 a început! Prima etapă a inclus acordarea unor granturi către organizațiile care vor să realizeze ateliere de robotică pentru copii în școli sau ONG-uri.

Zece organizații vor beneficia de fonduri în valoare totală de 150.000 RON pentru a organiza astfel de sesiuni până la finalul anului, transformând acest program într-o aventură digitală pentru copii și tineri.

Prin proiectele selectate, aceștia vor descoperi pas cu pas universul programării vizuale, vor experimenta coding-ul, vor participa la competiții și hackathoane și vor lucra cu roboți pentru a-și transforma ideile în proiecte reale. Anul acesta, competiția a fost deschisă organizațiilor neguvernamentale, școlilor și liceelor publice, instituțiilor educaționale și culturale, precum și bibliotecilor interesate să aducă tehnologia mai aproape de copii și tineri.

Suntem nerăbdători să vedem cum aceste inițiative vor prinde viață în comunități și vor aduce experiențe digitale inovatoare în întreaga țară. Felicitări tuturor câștigătorilor și mulțumim tuturor participanților pentru ideile creative și energia cu care au răspuns provocării!

Proiectele câștigătoare de granturi SuperCoders 2025:

  1. FunLab - Școala Gimnazială Mologești, Vâlcea

Copiii din această comunitate rurală vor învăța să construiască și să programeze roboți într-un spațiu educațional modern, care le va deschide noi perspective asupra tehnologiei și creativității.

  1. ATOMIC Scratchers - Asociația Tineri pentru Comunitate Bistrița

Opt săptămâni de ateliere interactive și un hackathon de final vor stimula creativitatea și gândirea logică a 100 de copii, inclusiv a celor din medii vulnerabile, prin programare vizuală și robotică.

  1. Eco Legends in Digital World -  Școala Gimnazială „Traian Lalescu” Cornea

Elevii vor transforma legende și basme românești în animații și jocuri digitale cu mesaje ecologice, îmbinând tradiția culturală cu creativitatea digitală și grija pentru mediu.

  1. EduHack Adjud 2025 - Asociația Grupul Verde

Prin ateliere Scratch, sesiuni de mentorat și hackathoane, proiectul dezvoltă competențele digitale de bază ale copiilor din medii vulnerabile și promovează colaborarea, creativitatea și egalitatea de șanse în educația digitală.

  1. Educație STEAM pentru excelență -  Centrul Județean de Excelență Galați

Un laborator mobil inteligent le va permite elevilor să experimenteze cu Arduino, Raspberry Pi și senzori, stimulând gândirea critică, creativitatea și înțelegerea sistemelor complexe în domeniul STEAM.

  1. Micii Creatori de Cod -  Exploratori Digitali – Asociația de Inițiere în Robotică și IT

Copiii vor învăța programare vizuală prin platforme precum Scratch și Blockly, participând la ateliere, competiții locale și un hackathon final, dezvoltând atât creativitatea digitală, cât și gândirea logică.

  1. Ești mai puternic decât crezi! - Asociația Scântei de Geniu Videle

Un hub educațional dotat cu echipamente IT și truse de robotică le va oferi elevilor oportunitatea să descopere programarea și gândirea algoritmică într-un mediu prietenos și incluziv.

  1. Code 4 Bees - Asociația Copii Fericiți, Copii de 10

Elevii vor participa la ateliere digitale și competiții dedicate protecției albinelor, dezvoltând creativitatea, gândirea algoritmică și responsabilitatea față de mediu.

  1. Super Coders - Generația Digitală - Școala Gimnazială „Al. I. Cuza” Podu Iloaiei

Proiectul le oferă elevilor șansa să învețe programare vizuală și coding prin ateliere practice, mini-proiecte și competiții locale, cu implicarea profesorilor ca mentori și ghizi.

  1. Let’s CODE! -  Școala Gimnazială Nr. 1 Vlădești

Activitățile interactive de codare și colaborare vor stimula competențele digitale și literația digitală a elevilor, creând contexte de învățare practice și atractive chiar și în mediul rural. Dincolo de activitățile care se vor derula în aceste organizații, competiția SuperCoders 2025 va include sesiuni de training pentru profesori, webinarii pentru copiii din toată țara, un concurs de proiecte soldat cu premii substanțiale și o Academie de Robotică pentru primii 50 de câștigători.