Istoria prin Sunet și Atingere

/ /
Istoria prin Sunet și Atingere

Lumea prin Culoare și Sunet 2017-2018

Asociația Tandem

„Istoria prin sunet și atingere” și-a propus să realizeze o platformă digitală ce va cuprinde materiale de studiu adaptate nevoilor speciale ale elevilor cu deficiențe de vedere pentru predarea și învățarea istoriei românilor. Aceste materiale educaționale au fost create alături de specialiști de la Muzeul de Istorie și Arheologie Constanța, iar platforma, complet accesibilizată pentru elevii cu deficiențe de vedere.

istoria-prin-sunet-si-atingere

Transformarea materialelor didactice într-un format accesibil elevilor cu deficiențe de vedere a fost realizată prin combinarea textelor cu caractere mărite, a descrierilor audio și în offline a materialelor tactile (ilustrații în relief și copii 3D ale unor artefacte din patrimoniul Muzeului Național de Istorie și Arheologie Constanța). În acest fel, proiectul și-a propus ca istoria românilor să devină o știință captivantă pentru elevi.

Toate școlile speciale pentru deficienți de vedere din țară și toți elevii cu deficiențe de vedere încadrați în învățământul de masă au beneficiat gratuit de aceste resurse educaționale. Estimativ, în fiecare an școlar în medie 100 de elevi din clasa a VIII-a vor putea învăța istoria altfel. Platforma online este însă deschisă tuturor celor pasionați de istoria României.

Proiectul a debutat cu un seminar de două zile prin intermediul căruia 10 profesori de istorie din cadrul școlilor speciale au participat la ședințe de lucru și analiză, cu scopul de a genera informații ce au contribuit la adaptarea materialelor educaționale la nevoile reale ale elevilor. De asemenea, în cadrul proiectului a fost organizată o școală de vară cu o durată de cinci zile pentru 15 elevi cu deficiențe de vedere care au vizitat Muzeul de Istorie și Arheologie din Constanța și câteva situri istorice aflate în administrarea acestuia. La situri au avut loc ateliere de meșteșuguri istorice.

Proiectul a fost finanțat cu suma de 184.330 lei.