Semnele comorii - Asociaţia pentru Dezvoltarea Copilului şi a Familiei
Susţinut de Silvia Stan
Prin intermediul proiectului „Semnele comorii”, 60 de copii din cadrul Şcolii Gimnaziale Ferdinand I Bucureşti au interacţionat cu 40 de copii deficienţi de auz de la Şcoala Gimnazială Specială pentru Deficienţi de Auz ”Sfânta Maria” şi au învăţat să comunice unii cu alţii.
La începutul proiectului, timp de două luni, 40 de copii din şcoala de masă au învăţat limbajul mimico-gestual cu un profesor expert. La rândul lor, în cadrul orelor de materii opţionale, elevii au transmis mai departe altor 20 de colegi ceea ce au învăţat. În cadrul proiectului, timp de patru luni, au avut loc mai multe ateliere mixte - pantomimă, petreceri animate, jocuri, spectacole de dans, concursuri, ateliere de confecţionat ornamente şi o vizită în Orăşelul cunoaşterii.
Proiectul şi-a propus să-i ajute pe elevi să înţeleagă diversitatea şi să pună bazele unei educaţii incluzive şi non-discriminatorii.